Dags att hitta rätt jobb alltså. 
Ja, jag vet att jag bytt jobb fler gånger än normalt det senaste året, men senast hamnade jag verkligen helt fel, trots att jag trodde det var precis tvärtom. 
Det finns inget kollektivavtal, vilket ju säkert kan funka om chefen sköter det snyggt ändå. Men så är icke fallet här. 
Jag har jobbat en kvart för mycket varje dag sen jag startade 1/4. Det blir många timmar under dessa drygt tre månader. 
Det finns massor av andra saker jag skulle kunna dra upp, men jag väljer just nu att inte göra det. Orkar inte älta, nu tänker jag agera istället. 
Låg i morse och sökte efter lediga jobb på platsbanken, och hittade en hel del faktiskt. Tänker som så, att om jag inte hittar nåt annat, får det bli en annan hemtjänst så länge, även om jag helst vill slippa det. Jag känner mig väldigt klar med det. Som jag sagt länge. 
Håll tummarna är ni snälla!

Kommentera

Publiceras ej