Barnens pappa har börjat tjafsa om underhåll. Han anser att jag ska betala över sommaren, han påstår att fk sagt till honom att eftersom de har löpande kostnader för huset tex, samt kläder till barnen osv, så ska jag betala även under sommaren. Detta låter för mig helt sjukt, då jag kommer att ha barnen minst lika mycket under sommaren som han. 
Det roliga i kråksången är också att jag har pratat med fk jag med. Och till mig säger handläggaren att jag INTE ska betala om jag har barnen halva tiden. 
Nu kom det bara över mig här. Jag betalar underhåll för mina barn. Jag har mina barn så pass lite. Mina barn har skälva vakt att bo hos sin pappa. 
Hur hamnade jag här? 
Varför vill de inte bo hos mig? 
Jag vet innerst inne att det inte beror på mig. 
Jag vet att de saknar mig när de inte är här. 
Men vet ni? Det gör så jävla ont! 

1 kommentarer

Annelie

26 May 2015 23:05

Förstår att det gör ont, gumman men håll kvar i tanken och vetskapen att det inte beror på dig.
Dom saknar dig säkert lika mycket som du saknar dom.

Gällande underhåll så ska du inte betala när du har barnen lika mycket som han.
Ja, det är klart att de har löpande kostnader....Vem har inte det men det kommer ju att minska de veckor barnen är hos dig...och hos dig ökar kostnaderna...Nä, betala inget underhåll.

Snart får du åka i väg på en välbehövlig semester med underbara Rebecka...och den 13 juni ses vi när ni kommer hem

En massa kramar
Annelie

Svar: Tack fina du! Kram <3
Malin

Kommentera

Publiceras ej